Cinema i experiencia

    Siegfried Kracauer, Walter Benjamin i Theodor W. Adorno

    (Autor/autora) , (Traductor/traductora) , (Traductor/traductora) , (Director de la col·lecció)

    L’estudi del cinema dels primers temps va possibilitar a Miriam Bratu Hansen incorporar la Teoria Crítica al camp dels estudis cinematogràfics anglosaxons, conjugant l’anàlisi dels trets estilístics i formals de les pel·lícules amb l’estudi de les seues condicions de producció, distribució i exhibició, en relació amb les transformacions socials i sensorials pròpies de la modernitat. Bratu Hansen ofereix aquest llibre com un pont entre l’obra de tres pensadors de l’Escola de Frankfurt que han sigut fonamentals en la construcció teòrica de les relacions entre l’estètica cinematogràfica i l’experiència de la modernitat: Kracauer, Benjamin i Adorno.

    En línies generals, l’autora reivindica de Kracauer i de Benjamin l’esperança d’una apropiació alternativa de la tecnologia moderna que albiren en l’experiència estètica del cinema. Actuant com a espill deformador d’un món reïficat, el nou mitjà, a més d’atraure i de representar el grup heterogeni integrador del subjecte de la modernització i de la cultura de masses urbana que Kracauer identifica com els assalariats, serviria d’antídot contra l’alienació generada per una mala apropiació de la tecnologia en el passat. En aquest sentit utòpic, el cinema és vist com una eventual nova esfera pública, condició de possibilitat d’una democràcia de masses.

    Miriam Bratu Hansen (Offenbach, Alemanya, 1949 - Chicago, 2011) va ser una destacada historiadora i teòrica del cinema. Nascuda en una família d’origen jueu, ja amb el seu nom de casada, Bratu Hansen, es va doctorar en literatura nord-americana per la Johann Wolfgang Goethe-Universität de Frankfurt. Va emigrar als Estats Units i va treballar a la Universitat de Yale i de Rutgers abans de traslladar-se a la Universitat de Chicago, on va ser professora d’Humanitats i va fundar el Departament d’Estudis de Cinema i Mitjans de Comunicació. Va ser també una estudiosa de l’Escola de Frankfurt i una intèrpret destacada de les teories sobre la cultura de masses de Theodor W. Adorno, Walter Benjamin i Siegfried Kracauer. És coneguda pel seu llibre Babel and Babylon: Spectatorship in American Silent Film, una obra pionera de la història del cinema estatunidenc.

    Autor/autora
    Traductor/traductora
    Traductor/traductora
    Director de la col·lecció
    Col·lecció
    Novatores Major
    Matèria
    Fotografia i Cinema
    Idioma
    • Valencià
    Editorial
    Institució Alfons el Magnànim-Centre Valencià d'Estudis i d'Investigació
    EAN
    9788478228737
    ISBN
    978-84-7822-873-7
    Pàgines
    524
    Ample
    15 cm
    Alt
    23 cm
    Edició
    1
    Data de publicació
    23-01-2024
    Número en la col·lecció
    3
    Tapa blana
    €18,00

    Llibres relacionats