Joaquín Rodrigo. Biografía
Carlos Laredo Verdejo (Autor/autora) , Antonio Mestre (Director de la col·lecció)
Joaquín Rodrigo (1901-1999) és, probablement, el compositor espanyol més important del segle vint i, sense dubte, el més escoltat de tots els temps. La seua extensa obra abarca pràcticament tots els gèneres de la música clàssica, des de la simple cançó fins el poema simfònic, tot passant per concerts per a orquestra i diversos instruments solistes: piano, guitarra (una, dos i quatre), violí, violoncel, flauta i arpa. Sol·licitat pels millors directors d'orquestra, famosos solistes i grans editors, Joaquín Rodrigo, va composar una música moderna, original, fondament espanyola i respectuosa amb els cànons clàssics. La seua obra porta una marca personal inconfusible i arriba al seu cim amb el famosíssim Concierto de Aranjuez.
Rodrigo es quedà cec als tres anys d'edat, però això no li va impedir viure una vida apassionant, tractar personatges extraordinaris, viatjar per tot el món i participar en esdevenimients històrics excepcionals, de la mà de Victoria Kamhi, la seua dona.
Esta obra, rigorosament documentada, trenca les regles de l'ortodòxia en matèria de biografies i està escrita com una novel·la, que manté pendent el lector de principi a fi.
- Autor/autora
- Carlos Laredo Verdejo
- Director de la col·lecció
- Antonio Mestre
- Col·lecció
- Biografia
- Matèria
- Biografies
- Idioma
- Castellà
- Editorial
- Institució Alfons el Magnànim-Centre Valencià d'Estudis i d'Investigació
- EAN
- 9788478226108
- ISBN
- 978-84-7822-610-8
- Pàgines
- 391
- Ample
- 15 cm
- Alt
- 21 cm
- Edició
- 1
- Data de publicació
- 01-10-2011
- Número de la col·lecció
- 38
Llibres relacionats
Salvador Fernández Calabuig, entre l'empresa i el compromís social
Canvi de rumb. Els fantàstics setanta (1975-1979)
Josep Climent i Avinent
Rosa Torres. La construcció d'un llenguatge
Joan Fuster. D'un temps, d'un país (1922-1992)
Víctor Iranzo, poeta de la Renaixença (1850-1890)
Manuel Boix
La nueva Atenas del Mediterráneo
Isabel-Clara Simó
Vicente Aguilera Cerni y el arte español contemporáneo