Los colegios de los jesuitas en la Comunidad Valenciana tras su expulsión de 1767
Carlos Alberto Martínez Tornero (Autor/autora) , Antonio Mestre (Director de la col·lecció) , Estudio Juan Nava (Disseny de la coberta)
La Companyia de Jesús fou expulsada del regne de Carlos III en l'any 1767. Es va tractar d'una mesura política que tingué, inevitablement, unes conseqüències econòmiques i socials, en ocupar la Corona el patrimoni que posseïen els jesuïtes. Estos religiosos estaven establits a les localitats de Gandia, València, Sogorb, Ontinyent, Oriola, Alacant i Torrent.
Bona part de les seues propietats es van posar a la venda mitjançant un sistema de subhasta pública, però els edificis més valuosos, que van ser els immobles dels col·legis, quedaren exceptuatss del procés alienador, per a rebre un ús diferent basat en uns criteris que cercaven aconseguir la major utilitat pública possible, almenys, en teoria. L'objecte d'esta investigació és el coneixement de les aplicacions que reberen els col·legis pertanyents a la Companyia de Jesús a la Comunitat Valenciana entre el moment de l'expulsió (1767) i el restabliment de l'Orde ignaciana (1815).
- Autor/autora
- Carlos Alberto Martínez Tornero
- Director de la col·lecció
- Antonio Mestre
- Disseny de la coberta
- Estudio Juan Nava
- Col·lecció
- Estudis Universitaris
- Matèria
- Història
- Idioma
- Castellà
- Editorial
- Institució Alfons el Magnànim-Centre Valencià d'Estudis i d'Investigació
- EAN
- 9788478226030
- ISBN
- 978-84-7822-603-0
- Pàgines
- 160
- Ample
- 13 cm
- Alt
- 21 cm
- Edició
- 1
- Data de publicació
- 02-10-2012
- Número de la col·lecció
- 126
Llibres relacionats

Isidro Escandell Úbeda

El solatge del temps

L'ofici que em furtaren

Costumisme i regionalisme en la literatura valenciana (1837-1937)

Art i protesta ciutadana

Viure entre dues fes

El País Valencià i els altres

Indignas hijas de su Patria

De la colla a la guenga

M. Ciges Aparicio y la masonería: juzgado después de asesinado