Menas, la infancia detrás de una etiqueta.
Ser menor y extranjero no acompañado en la Comunitat Valenciana
Miriam Gómez Blanes (Autor/autora) , Guillermo López García (Direcció) , Eugenio Simó (Disseny de la coberta) , Jaume Ortolà (Disseny de la col·lecció)
Esta obra busca traçar un mapa, el que marca el camí invisible, tortuós i solitari que segueixen molts menors estrangers en el seu periple cap a la Comunitat Valenciana, i també el que els espera quan trepitgen les seues fronteres.
El text conjumina un cor de veus: d'una banda, les d'una part important dels actors implicats en l'atenció a estos xiquets i jóvens des que apleguen fins que arriben a la majoria d'edat, i d’una altra, les seues en primera persona.
En de?nitiva, esta crònica busca ser el testimoni d'eixa infància a la qual es despulla de tota identitat ocultant-la sota una etiqueta: menes.
Miriam Gómez Blanes (Alcoi, 1985) és periodista i criminòloga, titulada per la Universitat Complutense de Madrid (UCM) i per la d'Alacant (UA), màster en Escriptura Creativa i doctoranda en Periodisme en l’UCM. Ha treballat més de deu anys com a editora i redactora per a diferents mitjans i organitzacions nacionals i internacionals i està implicada en diversos projectes socials. El 2018, va ser una de les tres finalistes del V Premi Talent Jove de la Comunitat Valenciana en la categoria «Acció social».
- Autor/autora
- Miriam Gómez Blanes
- Direcció
- Guillermo López García
- Disseny de la coberta
- Eugenio Simó
- Disseny de la col·lecció
- Jaume Ortolà
- Col·lecció
- Periodisme
- Matèria
- Periodisme
- Idioma
- Castellà
- Editorial
- Institució Alfons el Magnànim-Centre Valencià d'Estudis i d'Investigació
- EAN
- 9788478228980
- ISBN
- 978-84-7822-898-0
- Pàgines
- 88
- Ample
- 13 cm
- Alt
- 21 cm
- Edició
- 1
- Data de publicació
- 09-09-2021
- Número en la col·lecció
- 7
Llibres relacionats
Sociedades en la encrucijada
Crònica parcial (1971-1987)
Vers la nova salut
Manuel Boix
La batalla per la sanitat valenciana
La literatura valenciana en les festes de sant Vicent Ferrer (1755)
Memòria de la destrucció. La crema de Xàtiva i altres urbicidis
La comunicación en la Comunitat Valenciana (2010-2018)
Spaccanapoli
L'educació