Presentació de l'obra d'Ausiàs March, el millor poeta valencià del segle XV

    • Data:19-05-2025
    Presentació de l'obra d'Ausiàs March, el millor poeta valencià del segle XV

    La Institució Alfons el Magnànim - Centre Valencià d'*Estudis i d'Investigació va presentar el divendres 16 de maig el llibre Ausiàs March. Poesies.

    L'acte es va celebrar a les 19 hores en l’Espai Joan Fuster (Carrer Sant Josep, 8-10 Sueca), i va comptar amb la participació de J. Enric Estrela, director de la Institució Alfons el Magnànim, Vicent Josep Escartí, curador del volum i Vicent Berenguer, director de col·lecció.

    L'obra és el número 73 de la col·lecció «Biblioteca d'Autors Valencians», amb estudi introductori, edició i glossari de Vicent Josep Escartí Soriano.

    L’obra poètica d’Ausiàs March assoleix un alt grau d’originalitat en tant que s’humanitza i es fa més personal, més íntima, i reflecteix –encara que fragmentàriament–, la seua trajectòria existencial. Tot plegat, superarà els entrebancs del formalisme excessiu imposat pel trobadorisme i s’acostarà a unes posicions equiparables, en certs aspectes, a les «novetats» de la poesia italiana del Renaixement: malgrat el seu medievalisme, és evident també un canvi de sensibilitat que serà la clau de l’èxit que tingué ja l’obra de March entre els lectors del segle XVI, per tal com la trobaven més a prop de les seues preferències «modernes».

    Vicent Josep Escartí Soriano (Algemesí, 1964) és catedràtic de Literatura Medieval i Moderna a la Universitat de València. Ha publicat nombrosos estudis sobre la cultura i literatura i ha tingut cura d’edicions de textos valencians antics, literaris i historiogràfics.

    Darrerament ha publicat el volum Jaume I en la memòria d’un poble (València, 2021) i el Dietari de Jeroni Sòria (2024). En l’àmbit de la literatura de creació, ha publicat les novel·les Dies d’ira –traduïda a l’anglés i a l’italià–, Els cabells d’Absalom, Espècies perdudes, Nomdedéu, Naumàquia, L’abellerol mort i El mas de les ànimes.

    Ha estat fundador i és director de la revista Scripta i col·labora en diferents mitjans de comunicació, com Levante i Saó. És director de l’Institut Interuniversitari de Filologia Valenciana, membre corresponent de la Reial Acadèmia de Bones Lletres de Barcelona i numerari de l’Institut d’Estudis Catalans.